Türk Telekom Medya Merkezi

Türk Telekom: “Virüse karşı mücadelede kesintisiz iletişim”
17 Mart 2020

Türk Telekom: “Virüse karşı mücadelede kesintisiz iletişim”

Dünya genelinde toplum sağlığını ilgilendiren Koronavirüs salgını sebebiyle, Sağlık Bakanlığımız başta olmak üzere yetkili makamlarca çok kritik önlemler alınmış ve ivedilikle yerine getirilmiştir.  (Bu sayede de salgın vakası, ülkemizde birçok ülkeye göre daha kontrollü durumdadır.)

 

Kriz süreçlerinin yönetiminde kesintisiz iletişim sağlayabilmek stratejik bir öneme sahiptir. Bu çerçevede ve ülkemizin söz konusu salgını mümkün olan en az hasarla atlatması için Hükümetimiz ve yetkili kurumlarca ortaya konan çabalara destek olma yönünde Türk Telekom millî sorumluluk taşımaktadır. 

 

Bu bilinçle, ülkemizin iletişim omurgasının kesintisiz ve kusursuz işlemesi için çalışmalarımızı yürütürken hem çalışanlarımızın hem de müşterilerimizin sağlığını ön planda tutma sorumluluğumuzdan da hiçbir koşulda ödün vermiyoruz. Günün belli saatlerinde iletişim trafiğin bir miktar arttığının farkındayız; ancak tüm alt yapı kabiliyetimizle kullanıcılarımızın kesintisiz internet hizmet almalarını sağlamayı başarmaktayız.

 

Evden çalışmanın artması, uzaktan eğitimin yaygınlaşması gibi gelişmelere hazır olan Türkiye’nin lider iletişim teknolojileri şirketi Türk Telekom olarak mevcuttaki sistemin üzerine gelebilecek yükleri, trafik artışlarını, yoğunlukları taşıyabilecek ve yönetebilecek her türlü alt yapı ve donanıma sahibiz. 

 

Türk Telekom olarak, bu süreçte ülkemizdeki tüm iletişim sisteminin ayakta durmasının elzem bir görev olduğunun farkındalığıyla, nasıl ki sağlık personelimiz hastanelerde ya da güvenlik güçlerimiz görev mahallerinde ülkemiz için, vatandaşlarımız için canla başla gece gündüz çalışıyorsa, biz de aynı milli sorumlulukla ve bu sorumluluğun bize yüklediği güçlü öz motivasyonla görevimizin başındayız.

 

Hastaneler, kentlerin güvenliğinde önemli rol oynayan Mobese’ler ve güvenlik güçlerinin sistemleri ile yurtlar ve benzeri birçok kritik alandaki iletişim ihtiyaçlarının sürekliliği için tüm personelimiz büyük bir özveri ile çalışmaktadır.

 

Evlerinde bulunan bireysel müşterilerimizden, finans, sağlık, teknoloji ve daha birçok alandaki kurumsal müşterilerimize kadar tüm paydaşlarımıza en sağlıklı şekilde hizmet vermek için tüm planlamalarımızı 81 ildeki müdürlüklerimizle birlikte yapmış bulunmaktayız.

 

Koronavirüs önlemleri çerçevesinde Milli Eğitim Bakanlığı’nın aldığı uzaktan eğitim kararı üzerine, Eğitim Bilişim Ağı kapsamında sunduğumuz internet desteğine 5GB daha ekledik ve toplam 8 GB interneti kullanıma sunduk.

 

Bu süreçte uçuş yasağı olan, karantina nedeniyle ülkemize dönüş yapamayan müşterilerimizin de yanında yer aldık ve iletişim ihtiyaçları kapsamında ücretsiz konuşma, internet ve SMS tanımlaması yaptık.

 

İçerisinde bulunduğumuz gibi olağanüstü süreçte dahi; milletimizin bize duyduğu yüksek güvenin hakkını mümkün olan en üst düzeyde verme anlayışı çerçevesinde hem sahadaki hem de ofisteki arkadaşlarımızın büyük özverisi ile çalışmalarımızı hız kesmeden sürdürürken; tedbirlerimizi de en üst seviyede tutmaktayız.

 

Bu kapsamda gerek çalışanlarımızın gerekse iş ortaklarımız ve tedarikçilerimizin virüse karşı en etkin şekilde korunmalarını sağlamak adına aşağıdaki adımları ivedilikle attık:

 

  1. Genel Müdür Yardımcılarımız ve Direktörlerimizin, millî hizmet politikamız gereği olan görevlerimizi aksatmayacak şekilde yapacakları planlama ve uygulama ile çalışanlarımızın dönüşümlü uzaktan çalışma sistemine geçmeleri sağlanacaktır.
  2. Yurtdışına yapılacak iş ve özel seyahatleri iptal ettik; yurt dışı seyahatinden dönmüş çalışanlarımızı, 14 gün idarî izinli saydık.
  3. Hamileler, yasal süt izni kullananlar, engelli çalışanlarımız, 55 ve üzerinde yaşta olanlar ile Sağlık Bakanlığı’nın belirlediği dezavantajlı gruplardaki 550 çalışanımıza evden çalışma imkânı sağladık.
  4. Tüm toplantılarımızı ve eğitimlerimizi online ortama taşıdık. Bireysel eğitim, seminer ve konferanslara katılım sağlanmaması yönünde bilgilendirmeler yaptık. Şirketimiz genelinde planlanmış olan 2.800 kişilik 206 sınıf eğitimini ileri bir tarihe erteledik.
  5. Şirket polikliniklerimizde özel gözlem odaları oluşturduk.
  6. Ofislerimizde, Bölge ve Telekom Müdürlükleri dahil tüm şirket lokasyonlarına ve ortak alanlara dezenfektanlar yerleştirdik. Ayrıca, ortak kullanılan noktaları; şirket araçları ve servislerini de düzenli olarak dezenfekte ediyoruz.
  7. Çalışanlarımıza salgına karşı farkındalık kazandıracak düzenli bilgilendirmeler yapıyoruz.
  8. Binaların kapı kolu, asansör düğmeleri ve ortak kullanım alanlarının dezenfektasyonu konusunda ilgili birimlerimiz düzenli aksiyonlar alıyor.
  9. İstanbul, Ankara ve İzmir’de şirketimize servis hizmeti veren firmaların da hijyene yönelik önlemleri hayata geçirmelerini sağlıyoruz.
  10. Şirketimiz binalarındaki havalandırma filtrelerinin kontrolü ve havalandırma kalitesinin artırılması için ilave kontroller yapıyoruz.
  11. Kritik tedarikçilerimizden de Koronavirüse karşı hazırlık ve planlamalarına yönelik bilgi & güvence talep ettik.

 

Türk Telekom olarak ses, mobil ve internet hizmetlerinde bireysel ve kurumsal kullanıcılarımızın ihtiyaç duydukları tüm iletişimin devamlığını sağlamak adına sahada ve ofislerde büyük bir özveri ile çalışan ve görevlerini ‘milli görev’ bilinciyle yerine getiren tüm çalışma arkadaşlarımıza teşekkür ediyor; aziz milletimize sağlık dolu günler diliyoruz.  

Diğer Basın Bültenleri ve Görseller